Freska 💙 Norban
Underlätta din vardag och boka Svanenmärkt hemstädning av ett socialt ansvarstagande företag.
Vi erbjuder dig som är kund hos Norban hela 2x30% rabatt på hemstädning. Vilken deal va!?
Erbjudandet gäller när du bokar återkommande hemstädning, ange kod: Norban när du bokar för att ta del av rabatten.
Socialt ansvarstagande hemstädningsföretag
Vi har kollektivavtal och våra anställda får självklart betald semester, pensionsavsättningar, friskvårdsbidrag och andra förmåner.
Ingen bindningstid
Vår hemstädning har ingen bindningstid. Pausa ditt abonnemang när du vill, du är alltid välkommen tillbaka.
Alltid samma städare
En av våra noggrant utvalda och utbildade städproffs städar hos dig vid varje städtillfälle.
Enkel onlinebokning
Att ha städhjälp ska vara enkelt och smidigt. Boka regelbunden städning från Freska enkelt online och hantera dina bokningar i vår app.
100% NÖJDHETSGARANTI
Nöjda städare – nöjda kunder
💙 Vi tror på att nöjda städare ger nöjda kunder
Vårt mål är att du som kund ska känna dig supernöjd efter du anlitat oss och rekommendera oss till dina vänner och bekanta! Det är också därför vi har vår 100% nöjd-kund-garanti. Vi jobbar hårt för att vara en bra arbetsplats och säkerställer att vår personal utvecklas och att de stöttas från första passet. Kollektivavtal är en självklarhet och vi städar endast med Svanenmärkta medel.
Detta ingår i hemstädningen
Socialt ansvarsfull och hållbar städhjälp? Ja tack! Våra skickliga städare har med sig Svanenmärkta rengöringmedel och mikrofiberdukar när de gör ditt hem skinande rent. Det du behöver ha hemma är en dammsugare, mopp och hink.
- Allmänt / alla utrymmen
- Torkar damm på alla plana ytor (så högt städaren når).
- Dammsuger golv och mattor.
- Fuktmoppar golvet (om golvmaterialet tål fuktmoppning).
- Avlägsnar fläckar från dörrkarmar, dörrhandtag och strömbrytare.
- Tvättar speglar och andra glasytor (utom fönster).
- Tar ut soporna (om du har visat vart de ska, eller har ordnat tillgång till soprummet).
- Köket
- Rengör diskho, spis och utanpå köksfläkten.
- Avlägsnar fläckar utvändigt på mikrovågsugn, kylskåp, diskmaskin.
- Torkar av övriga köksredskap (t.ex. kaffebryggare, brödrost, mixer).
- Invändig rengöring av sopsorteringsskåp.
- Torkar damm på alla plana ytor (så högt städaren når).
- Dammsuger golv och mattor.
- Fuktmoppar golvet (om golvmaterialet tål fuktmoppning).
- Tvättar speglar och andra glasytor (utom fönster).
- Badrummet
- Rengör och avlägsnar fläckar på badkar, toalettstol och tvättställ.
- Tvättar rent duschen och duschens glasväggar.
- Torkar damm på alla bords- och arbetsytor (så högt som städaren når).
- Dammsuger golv och mattor.
- Fuktmoppar golvet (om golvmaterialet tål fuktmoppning).
- Tvättar speglar och andra glasytor (utom fönster).
- Sovrummen
- Torkar damm på alla bords- och arbetsytor (så högt städaren når)
- Dammsuger golv och mattor
- Fuktmoppar golvet (om golvmaterialet tål fuktmoppning)
- Tvättar speglar och andra glasytor (utom fönster)
- Tjänster som inte ingår i grundpaket
Följande tjänster har vi tyvärr inte möjlighet att hjälpa till med
- Torkning/rengöring av väggar och dammtorkning av tavlor.
- Torkning/rengöring av tak och andra ytor som inte kan nås utan hjälpmedel.
- Rengöring av extremt svåra fläckar.
- Rengöring av golvbrunnar.
- Rengöring av vattenlås.
- Rengöring av luftventiler och vädringsgluggar.
- Flyttning av tunga möbler och hushållsmaskiner.
- Städning efter renovering.
- Rengöring av möbler.
Genomförda städningar
Och våra professionella städare fortsätter skapa en lyckligare vardag för varje dag som går!
Nöjd-kund-garanti
Om du inte är nöjd med städningen ser vi till att rätta till det. Vi kommer alltid tillbaka och städar tills du är nöjd med resultatet!
Städhjälp från pris
efter RUT-avdraget. Du kan enkelt boka städning direkt här på vår hemsida eller i Freskas egna app.
Frågor och svar om hemstädning
- Vanliga frågor
- Hur fungerar det första gången jag bokar hemstädning?
Du kan boka in din hemstädning enkelt på vår hemsida, i Freskas egna app eller med hjälp av Freskas kundservice i direkt i vår chatt.
När du bokar in din hemstädning väljer du önskad intervall för din städning samt vilken dag och tid du vill att vi ska komma.
Vi städar efter checklista men du får gärna informera oss om du har några speciella önskemål kring din städning – Vill du att vi lägger extra fokus någonstans? Eller finns det några känsliga ytor i ditt hem? Vi hör alltid av oss till dig om några frågor skulle dyka upp under städningens gång, och du kan alltid lägga till information och önskemål i Freskas app, eller kontakta vår kundservice om du har några frågor.
Meddela oss om du lämnar in nycklar på vårt kontor i Liljeholmen innan din städning, är på plats och öppnar vid ditt första städtillfället och ger nycklarna till din städare eller om du planerar att vara hemma och öppna vid varje städtillfälle.
När du valt vilket betalsätt som passar dig bäst och bekräftat din beställning så får du en bokningsbekräftelse skickad till din mail.
- Hur fungerar det med mikrofiberdukar?
Efter den första städningen lämnar vi kvar mikrofiberdukar hos dig.
När din städare har städat klart din bostad hänger hen trasorna på hinkkanten så att de torkar ordentligt och inte lämnar lukt efter sig. Hinken ställer vi i badrummet eller tvättstugan.
Tvätta dukarna separat i 60 grader utan sköljmedel efter varje städning. Lägg de torra dukarna sedan i städhinken, så att de kan användas vid nästa städtillfälle.
När dukarna är utnötta byter vi ut dem automatisk åt dig så att du alltid har fräscha mikrofiberdukar.
Du får använda dukarna även privat mellan städningarna, kom bara ihåg att de behöver vara rena när din städare kommer nästa gång.
- Vad behöver jag ha hemma inför en hemstädning?
Det enda du behöver ha hemma inför vårt städ är en dammsugare, en mopp och en hink som vi lånar. Vi själva har alltid med oss vårt Svanenmärkta rengöringsmedel och mikrofiberdukar. Läs mer om hur vi axlar vårt miljöansvar här.
- Kan jag vara hemma under hemstädningen?
Självklart går det bra, men det kan också vara bra att veta att du inte behöver inte vara det.
- Kan jag boka samma städare flera gånger?
Vid regelbunden städning försöker vi alltid att erbjuda dig samma städare men vid enstaka inbokade städningar kan vi tyvärr inte garantera samma städare vid varje städtillfälle.
Om du däremot efter en engångstädning gärna vill fortsätta med regelbunden städning ordnar vi självklart så att du får fortsätta med samma städare om du önskar.
- Hur vet jag hur lång tid en städning tar?
Ange hur stor din bostad är i vår kalkylator här, så får du en rekommendation om hur lång tid det tar att göra din bostad skinande ren. Rekommendationen baseras på vår checklista som är utformad för att ge dig en fläckfri städupplevelse.
Vill du lägga till något extra i din hemstädning som inte finns med i checklistan, till exempel rengöring av kyl- och frys, kan du självklart lägga till det när du gör din bokning eller kontakta oss om du önskar att lägga till detta på vid ett senare städtillfälle.
Efter ditt första hemstädningstillfälle kontaktar vi dig om det skulle vara så att vi behöver mer tid än den första rekommenderade tiden för att göra ditt hem skinande rent!
- Hur fungerar RUT-avdraget?
Hushållsnära tjänster ger dig som konsument en skattereduktion på 50 procent av totalbeloppet, vilket innebär att du bara betalar halva priset. Avdraget görs direkt av oss vid köptillfället. Du behöver vara över 18 år och du kan göra RUT- och ROT-avdrag. Läs mer här.