Välkommen till Freska!
Har du några frågor? I vår FAQ hittar du svaren på de vanligaste förekommande frågorna.
Finns det någon information som saknas eller önskar du att komma i kontakt med oss gör du det enklast via mail eller direkt i vår chatt som finns både i vår app samt på webbsidan.
Besök oss i Stockholm på: Årstaängsvägen 17
Skicka mail om kundärenden och nya förfrågningar till info@freska.se
Maila marknadsavdelningen på marknad@freska.se
Vår kundservice finns tillgänglig måndag-fredag 07.00-16.00 på chatten.
Få full kontroll i Freskas app
Vill du boka hemstädning? Av- eller omboka ett städtillfälle? Har du några frågor? I Freskas app kan du hantera dina ärenden och chatta med vår kundservice som hjälper dig direkt! Smidigare än så blir det inte.
Freskas app hittar du här.
Frågor och svar
- Vanliga frågor
- Att bli hemstädningskund
- Redan hemstädningskund?
- Betalning
- Ansvarsfrågor
- Freskas app
- Hur fungerar det första gången jag bokar hemstädning?
Du kan boka in din hemstädning enkelt på vår hemsida, i Freskas egna app eller med hjälp av Freskas kundservice direkt i vår chatt.
När du bokar in din hemstädning väljer du önskad intervall för din städning samt vilken dag och tid du vill att vi ska komma.
Vi städar efter checklista men du får gärna informera oss om du har några speciella önskemål kring din städning – Vill du att vi lägger extra fokus någonstans? Eller finns det några känsliga ytor i ditt hem? Vi hör alltid av oss till dig om några frågor skulle dyka upp under städningens gång, och du kan alltid lägga till information och önskemål i Freskas app, eller kontakta vår kundservice om du har några frågor.
Meddela oss om du lämnar in nycklar på vårt kontor i Liljeholmen innan din städning, är på plats och öppnar vid ditt första städtillfället och ger nycklarna till din städare eller om du planerar att vara hemma och öppna vid varje städtillfälle.
När du valt vilket betalsätt som passar dig bäst och bekräftat din beställning så får du en bokningsbekräftelse skickad till din mail.
- Vad behöver jag ha hemma inför en hemstädning?
Du behöver ha en dammsugare, mopp och en hink. Vi har alltid med oss vårt Svanenmärkta rengöringsmedel. Första gången som vi städar hos dig har vi med oss mikrofiberdukar som vi lämnar kvar efter städningen. Dessa ser du som kund till att tvätta inför nästa städning.
- Hur fungerar det med mikrofiberdukar?
Efter den första städningen lämnar vi kvar mikrofiberdukar hos dig.
När din städare har städat klart din bostad hänger hen trasorna på hinkkanten så att de torkar ordentligt och inte lämnar lukt efter sig. Hinken ställer vi i badrummet eller tvättstugan.
Tvätta dukarna separat i 60 grader utan sköljmedel efter varje städning. Lägg de torra dukarna sedan i städhinken, så att de kan användas vid nästa städtillfälle.
När dukarna är utnötta byter vi ut dem automatisk åt dig så att du alltid har fräscha mikrofiberdukar.
Du får använda dukarna även privat mellan städningarna, kom bara ihåg att de behöver vara rena när din städare kommer nästa gång.
- Har ni någon bindningstid?
Nej, det har vi inte. Du kan boka av- och omboka din nästkommande hemstädning kostnadsfritt 7 dagar innan, och pausa eller avsluta ditt städabonnemang när du vill.
- Kan jag av- eller omboka ett städtillfälle?
Ja, du kan av- eller omboka din städning när som helst enkelt i Freska-appen.
Du kan också kontakta kundservice direkt i vår chatt, som finns på webben och i appen, eller kontakta oss via mail.
- Vad ingår i er hemstädning?
Freskas professionella hemstädare städar efter denna checklista.
Vi vill gärna att du berättar för oss, inför din städning, eventuella behov eller vilka områden som du önskar att vi lägger extra vikt på just i ditt hem för att du ska bli nöjd. Detta gör du enkelt i Freska-appen.
- Är ni anslutna till kollektivavtal?
Ja, vi är anslutna till kollektivavtal. Vår personal arbetar på antingen hel- eller deltids kontrakt och får självklart betald semester, pensionsavsättningar, friskvårdsbidrag och andra förmåner. Vi försöker alltid ha bättre villkor än vårt kollektivavtal.
- Hur fungerar er 100% nöjd-kund-garanti?
Vi vill bara ha nöjda kunder! Därför har vi en 100% nöjd-kund-garanti som innebär att vi alltid kommer och åtgärdar det du inte är nöjd med.
- Nöjd-kund-garantin bygger på och gäller i 48 timmar efter utförd städning enligt checklista
Kontakta kundservice direkt i chatten på hemsidan eller i vår app så hjälper vi dig! Du kan också kontakta oss via mail.
- Använder ni Svanenmärkta rengöringsmedel?
Ja. Vi städar med Svanenmärkta rengöringsmedel. Läs mer om vårt miljöansvar här.
Utforska appen
Ladda ner Freska-appen nu! Sa vi att den är gratis?